فروش ویژه بلک فرای دی فروشگاه دورفون ، تخفیف های ویژه را از دست ندهید.

همه چیز درباره آیفون تصویری

ساقینویسنده: ساقی
بازدید: 509 بازدید
ایفون

همه چیز درباره آیفون تصویری که باید بدانید

در این مقاله ما قصد داریم همه چیز درباره آیفون تصویری را با جزئیات به شما توضیح دهیم. اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه دربازکن ها بیندازیم باید بگوییم که با ورود در بازکن‌ های صوتی به بازار ایران اوضاع عوض شد. با استفاده از دربازکن صوتی شما می‌توانستید صدای فردی که زنگ در منزل‌تان را به صدا در آورده، بشنوید و از طریق گوشی در منزل با او صحبت نمائید. این دربازکن‌ ها، اف اف نام داشتند و پس از آن دربازکن های ژاپنی موسوم به آیفون به بازار آمدند.

تکنولوژی ایفون تصویری :

با توسعه روزافزون تکنولوژی، این مشکلات کمتر شده و و ژاپن دربازکنِ آیفونِ تصویری را به بازار عرضه کرد.

درب بازکن تصویری نوعی درب بازکن دارای مانیتور است که در منزل نصب شده و به کسی که در منزل است امکاناتی را می‌دهد.

علاوه بر صدای فرد پشت در، تصویر او را نیز از طریق مونیتور مشاهده و در صورت تمایل در را باز کند.

همین امر باعث شده تا امنیت ساختمان‌ها تا چند برابر نسبت به گذشته افزایش یابد.

آیفون تصویری چیست؟

رب بازکن‌های آیفون از قدیمی‌ترین و مشهورترین برندهای آیفون تصویری در جهان به حساب می‌آیند. درب بازکن‌ِ تصویریِ آیفون در طی چند دهه اخیر در بین مردم شهرت فراوانی یافت و با استقبال چشمگیری مواجه شد. با افزایش قیمت برندِ آیفون، تعداد متقاضیان این برند ژاپنی کمتر شده بود.

اجزای اصلی و همه چیز درباره آیفون تصویری

 پنل شماره گیری جلوی در، گوشی یا مانیتور، منبع تغذیه و قفل در باز کن
اجزای اصلی پنل ها شامل:
صفحه فلزی “panel” از جنس آلومنیوم آلیاژی می باشد و دور آن لاستیکی برای جلوگیری از نفوذ آب قرار داده شده است
2- شیشه محافظ لنز: برای اینکه تاثیر نور خورشید بر روی لنز کمتر باشد، این شیشه را تعبیه کرده اند.
3- دوربین آیفون: این دوربین وظیفه دریافت تصویر رنگی را بر عهده دارد.
4 LED های دریافت کننده نور مادون قرمز: این ویژگی باعث می شود که در شب بتوانید تصویر خوبی را ببینید.

5- بلندگو برای پخش صدا
6- شستی برای زنگ زدن
7- میکروفون انتقال صدا به گوشی
8- پیچ های تنظیم دوربین
9- ترمینال های اتصال سیم مانیتور در پشت پنل
10- سیم اتصال تغذیه 12 ولت
11- سیم اتصال در باز کن
صفحه نمایش تصویر این گوشی ها به صورت LCD-TFT می باشد.

ایفون تصویری
همه چیز درباره آیفون تصویری

سیستم برق رسانی:

آیفون تصویری یک سیستم است که در آن منبع تغذیه استفاده می‌ شود. این سیستم شامل یک آیفون تصویری است که خروجی آن شامل ولتاژ 12 ولت مستقیم (DC) و ولتاژ متناوب (AC) است. ولتاژ AC برای تغذیه در باکس مرکزی در نظر گرفته شده است. این خروجی به طور مستقیم به سیم‌ های آبی و قرمز پشت پنل متصل می‌ شود.

قفل در باز کن در این آیفون تصویری بر دو نوع که اولین نوع آن با زنجیر بوده که از انرژی ذخیره شده فنر برای آزاد کردن زبانه در استفاده می کند و دومین نوع آن نیازی به وجود زنجیر ندارد و توسط زبانه به داخل کشیده شده و در باز می شود.
خوب است بدانید نوع دوم در بازکن ها معمولا از 12 dc ولت 1 آمپری تغذیه می کنند.

انواع آیفون تصویری

برای تشخیص مشکلات و ارائه خدمات بهتر برای آیفون تصویری خود، باید نوع آیفون خود را شناسایی کنید. این محصولات به دو نوع اصلی، یعنی سیستم نامبرینگ و سیستم کدینگ، وارد بازار می‌ شوند. آیفون‌ های صوتی و تصویری می‌ توانند آنالوگ یا دیجیتال باشند و هر کدام برای شرایط خاصی مناسب هستند. این محصولات توسط مارک‌ های مختلفی به بازار عرضه می‌ شوند. برای اطلاعات بیشتر، پیشنهاد ما این است که تمام مقالات مرتبط با برند های مختلف را مطالعه کنید. برای این کار، کافی است روی نام هر برند مورد علاقه‌ تان کلیک کنید. همه چیز درباره آیفون تصویری

آیفون تصویری آنالوگ

اکثراً با این نوع آیفون آشنا هستیم. در این نوع سیستم، پنل آیفون در نمای خارجی ساختمان قرار دارد و هر واحد با استفاده از شماره یا نام صاحب خانه شناسایی می‌ شود. زائر باید دکمه مربوط به واحد مورد نظر را فشار داده تا صدا و تصویر او قابل مشاهده شود. این نوع آیفون در ساختمان‌ها و آپارتمان‌ های کوچک کاربرد بهتری دارد. زیرا در ساختمان‌های بزرگ، احتمالاً با مشکلاتی مانند تداخل تصاویر، تداخل زنگ واحدهای مختلف و عدم کارکرد آیفون در برخی واحدها مواجه خواهیم شد.

آیفون تصویری دیجیتال

این نوع آیفون نیز یک پنل اصلی دارد که بیرون از ساختمان نصب می‌ شود اما با این تفاوت که برای انتخاب واحد مورد نظر، دکمه‌ای تعبیه نشده است. ما در این نوع آیفون با یک ماژول شماره‌گیری روبه‌رو هستیم.

ویژگی‌های آیفون تصویری

برای اینکه بتوانیم در سرویس آیفون تصویری موفق عمل کنیم، لازم است ویژگی‌های مهم هر آیفون را بدانیم تا بفهمیم کدام یک از آنها دچار مشکل شده است. با توجه به مارک و مدل، آیفون تصویری می‌تواند ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • قابلیت ذخیره صدا، فیلم و عکس از افراد مراجعه‌کننده

  • برقراری ارتباط بین واحدهای ساختمان

  • صفحه‌نمایش رنگی یا سیاه‌وسفید

  • قابلیت تغییر و تعویض صدای زنگ

  • اتصال به دوربین مداربسته

  • برخورداری از حافظه داخلی و امکان استفاده از حافظه جانبی

  • و غیره.

عیب‌ یابی و سرویس آیفون تصویری

همان‌طور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، برخی از مشکلات به وجود آمده در آیفون را می‌توان به راحتی حل کرد. اما در بعضی موارد خاص نیاز است که با یک فرد متخصص تماس بگیرید. ما در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

خرابی ایفون
همه چیز درباره آیفون تصویری

انتقال بد صدا

در اکثر موارد، عیب اصلی آیفون ما مشکل صدا در آیفون تصویری است. در این موقعیت یا فردی که بیرون از ساختمان است صدای ما را نمی‌شنود و یا ما از داخل منزل صدایی بیرون را نمی‌شنویم. قبل از هر چیزی باید سیم رابط دستگاه و گوشی را بررسی کنید. این سیم دقیقا شبیه به سیم‌های تلفن، از دو سر دارای سوکت مخصوص است. به احتمال 90 درصد، یکی از این دو سوکت (یا هر دوی آنها) دچار مشکل شده‌اند. سیم را به نزدیک‌ترین مغازه لوازم الکترونیکی برده و از مغازه‌دار بخواهید سوکت جدیدی به سیم شما وصل کند. در صورتی که سرویس آیفون تصویری با تعویض سوکت‌ها و حتی خود سیم انجام نشد، به دنبال دلیل دیگری برای عدم انتقال صدا می‌رویم.

قطعی کامل صدا

در صورتی که صدای شما به فرد مراجعه کننده نمی‌ رسد، احتمالاً میکروفون گوشی دچار مشکل شده است؛ و اگر صدای بیرون را نمی‌شنوید، بلندگوی گوشی ممکن است به مشکل برخورده باشد. در این مورد، احتمالاً با قطعی سیم داخلی گوشی روبرو شده‌ایم. برای رفع این مشکل، شما می‌توانید پیچ داخلی گوشی را باز کنید و با استفاده از یک اهرم، پیچ گوشتی را بچرخانید تا دو طرف گوشی از هم جدا شوند. در داخل گوشی، تنها بلندگو و میکروفون قابل مشاهده هستند. این دو قطعه معمولاً با دو سیم به رنگ‌ های زرد و مشکی به هم متصل می‌شوند. لطفاً اطمینان حاصل کنید که هر دو سیم به درستی وصل شده‌ اند. اگر مشکل از سیم‌ های اتصال نبود، باید میکروفون و بلندگو را تعویض کنید.

مشکلات مربوط به مانیتور آیفون تصویری

معمولا آیفون‌ها از چند بُرد تشکیل شده‌اند. اگر پیچ‌های پشت دستگاه را باز کنید، می‌توانید داخل دستگاه را مشاهده کرده و عیب دستگاه را برای سرویس آیفون تصویری خود پیدا کنید.

هشدار مهم: قبل از باز کردن پشت دستگاه، حتما برق آن را از مدار اصلی قطع کنید. نباید دستگاه متصل به برق را باز کرد زیرا خطر برق‌گرفتگی یا اتصالی و آسیب به دستگاه وجود دارد.

پس از باز کردن دستگاه، معمولا شش عدد بُرد مختلف مشاهده می‌کنید. هر کدام از این بُردها وظایف خاص خودشان را دارند. البته مهم‌ترین قسمت این دستگاه بُرد پاور (power) است. بیشتر اوقات دلیل روشن نشدن مانیتورها، خرابی پاور است. ورودی این پاور به سیم اصلی برق وصل می‌شود. این قسمت با یک کلید خاموش و روشن که در قسمت پایین دستگاه وجود دارد، قطع و وصل خواهد شد. اگر دستگاه به برق وصل بود و کلید اتصال نیز به طرف روشن بودن دستگاه کج شده بود، اما مانیتور روشن نشد، به احتمال زیاد بُرد اصلی ما سوخته است. اگر کمی دست به آچار هستید، می‌دانید که این نوع بُرد در بازار موجود است. می‌توانید با تهیه آن، بُرد را تعویض کرده و سرویس آیفون تصویری خود را با موفقیت تمام کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که تعمیر بُردهای سوئیچی نیازمند مهارت خاصی است و هر کسی قادر به انجام آن نیست. در نتیجه، تعویض بُرد یک گزینه مناسب برای رفع خرابی است. بعضی افراد فکر می‌ کنند با تعویض فیوز روی بُرد می‌ توانند خدمات آیفون تصویری را ارائه دهند، اما احتمال اینکه با تعویض فیوز، بُرد به درستی کار کند، تقریباً ۵۰ درصد است. در بُردهای سوئیچی، قسمت سلف بُرد و سیم‌ پیچی‌ ها معمولاً بیشترین مشکل را دارند و قابلیت تعمیر آسان ندارند. پیشنهاد ما این است که اگر مطمئن هستید تغذیه برق به دستگاه رسیده و باز هم دستگاه روشن نمی‌شود، بهتر است پاور بُرد را به‌ طور کامل تعویض کنید.

مشکلات مربوط به بُرد تقویت صدا

در صورتی که فرد مراجعه کننده دکمه واحد شما را زده است، شما تصویر او را می‌بینید اما صدایی به گوش نمی‌رسد، بُرد تقویت صدای دستگاه را چک کنید. تا به حال به اهرمی که زمان برداشتن یا گذاشتن گوشی جابه‌جا می‌شود، توجه کرده‌اید؟ این قطعه قلابک نام دارد و این اهرم قطعه‌ای روی بُرد تقویت صدا را به حرکت در می‌آورد. احتمال دارد که قلابک کثیف شده یا خاک گرفته باشد و این مسئله باعث رد نشدن صدای افراد شود.

برای تمیز کردن این قطعه کوچک باید از اسپری هوای فشرده استفاده کنید. بعد از استفاده از اسپری، برای مدتی (حدود 30 تا 40 دقیقه) صبر کنید تا قطعه کاملا خشک شود. بعد دستگاه را سر هم کرده و به برق متصل کنید. مطمئنا سرویس آیفون تصویری شما به خوبی انجام شده است.

همه چیز درباره آیفون تصویری و برد صدا
همه چیز درباره آیفون تصویری

مشکلات ال‌سی‌دی در سرویس آیفون تصویری

یکی از بخش‌ های بسیار حساس در هر دستگاه آیفون، قسمت صفحه نمایش یا ال‌ سی‌ دی آن است. اگر این بخش به طور کامل سوخته شده باشد، هیچ راهی برای تعمیر آن وجود ندارد. در این حالت، صدای زنگ و صدای فرد مراجعه کننده را می شنویم، اما هیچ تصویری از بیرون نمی‌ بینیم. احتمال وجود خرابی در قسمت ال‌ سی‌ دی یا برد مربوط به آن ناشی از ضربه یا نوسانات برق وجود دارد. در این شرایط، تنها راه حل موجود برای رفع مشکل، تعویض کامل قسمت مذکور است.

مشکلات کلیدهای اصلی

نکته دیگر در سرویس آیفون تصویری مشکلات مربوط به کلیدهای اصلی است که روی دستگاه مشاهده می‌شوند. بعد از باز کردن دستگاه، یک بُرد ساده را مشاهده می‌کنیم که تنها سه کلید ساده در خودش دارد. این سه کلید برای بازکردن درب، قطع و وصل تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر برای استفاده از هر کدام این دکمه‌ها دچار مشکل شده‌اید، بُرد مورد نظر را بررسی کنید. این بُرد کوچک را هم می‌توان با کمی الکل تمیز کرد. دو پیچ کنار آن را باز کنید و با دقت بُرد را تمیز کرده و سر جای خود برگردانید.

اگر با تمیز کردن این بُرد همچنان در باز کردن درب با دکمه اصلی مشکل دارید، ایراد اصلی روی بُرد آمپلی‌فایر است. تعمیر این بُرد به دست شما انجام نمی‌شود و باید برای عیب‌یابی و سرویس آیفون تصویری خود با یک متخصص تماس بگیرید.

آبی شدن صفحه مانیتور

گاهی برای سرویس آیفون تصویری با این سؤال مواجه می‌ شویم که چرا صفحه دستگاه آبی شده است؟ در این حالت، احتمال زیاد ارتباط بین دستگاه و پنل قطع شده است. در ابتدا، باید پشت مانیتور را بررسی کنید. باید اطمینان حاصل شود که کانتور سالم است و سیم‌ ها در جای خود بوده و بدون قطعی عمل می‌ کنند. سپس مسیر سیم‌ کشی را بررسی کنید. اگر در این مرحله هیچ مشکلی وجود نداشت، نشانه‌ دهنده‌ ای است که پنل دچار مشکل شده است و بهتر است یک تکنسین متخصص آن را بررسی کند.

به‌خاطر داشته باشید که گاهی تنها مشکل همین آبی بودن تصویر است و مابقی اجزاء دستگاه به‌درستی کار می‌کنند. در این وضعیت هم به احتمال زیاد دوربین پنل به مشکل برخورده است. برای اطمینان از این مسئله، زنگ دیگر واحدها را زده و از آنها بپرسید با مشکل مشابه مواجه هستند یا نه. این مشکل توسط یک متخصص رفع خواهد شد.

شنیدن صدای بوق از پنل اصلی

در برخی موارد، مشاهده شده است که پنل اصلی دستگاه صدا می‌ دهد. در این حالت، با معرفی صدای بازخورد (فیدبک) روبرو هستیم و مشکل در زمان عبور و برگشت صدا رخ می‌ دهد. در ابتدا، باید به این نکته توجه کنید که پنل به درستی در جای خود قرار گرفته باشد یا خیر. ممکن است در زمان نصب، پنل به زور وارد محل خود شده باشد. در این صورت، با قرار دادن صحیح پنل در موقعیت مناسب، مشکل مربوطه حل می‌ شود.

گاهی اوقات صدای ورودی و خروجی دستگاه ممکن است مشکل داشته باشد و با کاهش این صدا در قسمت پشت پنل، می‌توان صدای اضافی را کاهش داد. در پایان، اگر صدای بوق هم چنان شنیده می‌ شود، بهتر است با یک تکنسین متخصص در خصوص سرویس آیفون تصویری تماس بگیرید تا او مشکل را بررسی کند.

در نهایت می‌دانیم که تمام دستگاه‌های برقی دارای ضمانت‌نامه هستند و خدمات پس از فروش را شامل می‌شوند. در اکثر موارد نیز اگر خرابی و عیب دستگاه را خودتان برطرف کنید، گارانتی دستگاه از بین رفته و شرکت فروشنده از ایرادات بعدی پشتیبانی نخواهد کرد. پس بهتر است زمانی که به تعمیر آیفون تصویری احتیاج داشتید، اول با خود شرکت تماس گرفته و در صورتی که مشکل برطرف نشد، با دیگر متخصصان امر ارتباط برقرار کنید.

برای اشنایی با محصولات بیشتر می توانید به ادرس  زیر مراجعه فرمایید:

فروشگاه آیفون تصویری دورفون

دسته بندی راهنمای خرید معرفی و رفع مشکلات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت